1 hafta sonra kafe ve restoranlardaki tüm menüler değişecek
Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda tüketiminde şeffaflığı artırmak amacıyla tüketiciyi bilgilendirme yönetmeliğinde değişikliğe gitti. Söz konusu değişiklikle birlikte kafe ve restoranlarda müşterilere sunulan yiyecek ve içeceklerin tüm besin değerleri, kalori miktarları ve bileşen detayları açıkça paylaşılacak. Uygulama ile tüketicilerin halk sağlığı standartlarına uygun, bilinçli gıda tüketimi yapması amaçlanıyor. MENÜLERDE HANGİ BİLGİLERİN YER ALMASI ZORUNLU? Yeni düzenleme kapsamında işletmeler, tüketicilere sundukları gıdalara ilişkin şu detayları menülerinde bulundurmakla yükümlü olacak: -Ürünün temel bileşenleri ve hammaddeleri, -Enerji (kalori) miktarı, -Alerjen madde içerikleri, -Alkol veya domuz türevi bileşen barındırıp barındırmadığına dair ibareler. BİLGİLENDİRME YÖNTEMLERİ VE QR KOD KULLANIMI NASIL OLACAK? İşletmeler, zorunlu bilgileri müşterilerin…